Na branżowych portalach pojawiła się informacja o nowych reklamach graficznych, publikowanych na samym szczycie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google’a.
Na razie informacja o reklamach w formacie karuzeli pojawiła się jedynie na branżowych portalach – szczegółowych informacji próżno szukać na oficjalnych stronach Google’a poświęconych Google AdWords, nie ma też informacji o testowaniu nowego rozwiązania. Jeśli jednak nowe reklamy zostaną wprowadzone, mogą mieć duży wpływ – zarówno na prowadzenie kampanii Google Adwords w wyszukiwarce, jak i na pozycjonowanie i obecność firm wśród wyników organicznych.
Nowa propozycja Google AdWords do złudzenia przypomina jeden z formatów reklamy na Facebooku – karuzelę, w której reklamodawca może umieścić kilka zdjęć prezentujących ofertę. Reklama samochodu volvo xc90 wyświetlana była na samej górze wyników wyszukiwania – w tym nad płatnymi reklamami tekstowymi. Użytkownik na ekranie smartfona mógł zobaczyć zdjęcie samochodu (zdjęcia można przesuwać, więc można umieścić ich w reklamie więcej, np. w reklamie volvo umieszczonych zostało ich 7), poniżej znalazły się nagłówek reklamy (marka samochodu) oraz adres docelowej podstrony strony www. W urządzeniu mobilnym reklama zajęła większą część ekranu.
Na razie informacja o nowym formacie reklam pojawiła się jedynie na branżowych portalach – Google nie zajęło oficjalnego stanowiska w tej sprawie, nie podało też informacji o testowaniu tego rozwiązania. Informację o nowym formacie reklam podał m.in. portal The Sem Post w swoim artykule „Google Launches New Vehicle Ad Carousel in Mobile Results” (można przeczytać go tutaj), natomiast jako pierwszy nowe reklamy zauważył Steve Hammer, specjalista m.in. marketingu w sieci, który informację o nich opublikował na swoim koncie na Twitterze. Eksperci od Google AdWords podają, że na razie nowe reklamy dotyczą branży motoryzacyjnej (idealnie zresztą do niej pasują), ponadto są emitowane na urządzeniach mobilnych.
Już kilkakrotnie pisaliśmy w naszych artykułach, że bez kampanii Google AdWords trudno pokonać konkurencję. Wpływ na to mają zmiany, które Google regularnie wprowadza do swojego systemu reklamowego. Już teraz po wpisaniu do pola wyszukiwania hasła i wciśnięciu Enter na większości ekranów widać głównie płatne wyniki wyszukiwania, czyli reklamy tekstowe Google AdWords. Wyniki organiczne znajdują się niżej – aby je zobaczyć trzeba najczęściej przewinąć ekran w dół. Jeszcze trudniej jest w przypadku wpisania do wyszukiwarki konkretnego produktu. Wtedy najpierw internauta zobaczy reklamy Google Shopping, potem reklamy tekstowe, a dopiero pod nimi – wyniki organiczne. Na dodatek reklamy od wyników organicznych różnią się już tylko minimalnie, dlatego duża część internautów ma problem z ich odróżnieniem i płatne wyniki traktują jak wyniki organiczne.
Nietrudno więc zgadnąć, że nowy format reklam może znacząco obniżać wskaźniki klikalności, zarówno reklam tekstowych Google AdWords, jak wyników organicznych.
Na branżowych portalach pojawiła się informacja o nowych reklamach graficznych, publikowanych na samym szczycie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google’a. Reklama samochodu volvo xc90 wyświetlana była na samej górze wyników wyszukiwania – w tym nad płatnymi reklamami tekstowymi. Użytkownik na ekranie smartfona mógł zobaczyć zdjęcie samochodu (zdjęcia można przesuwać), poniżej znalazł się nagłówek reklamy oraz adres docelowej podstrony strony www. W urządzeniu mobilnym reklama zajęła większą część ekranu.
Choć szczegółowych informacji próżno szukać na oficjalnych stronach Google’a, to nietrudno przewidzieć, że nowe rozwiązanie może wywołać spore zmiany dotyczące zarówno kampanii Google AdWords w wyszukiwarce, jak i pozycjonowania. Już teraz po wpisaniu do pola wyszukiwania hasła i wciśnięciu Enter na większości ekranów widać głównie płatne wyniki wyszukiwania, czyli reklamy tekstowe Google AdWords. Wyniki organiczne znajdują się niżej.
Nietrudno więc zgadnąć, że nowy format reklam może znacząco obniżać wskaźniki klikalności – dotyczy to zarówno reklam tekstowych Google AdWords, jak wyników organicznych. Oznacza to, że znaczenie pozycjonowania, które już i tak mocno spadło po ostatnich zmianach w systemie reklamowym Google'a, jeszcze się zmniejszy. To oznacza, że prowadzenie kampanii AdWords w wyszukiwarce dla wielu przedsiębiorców nie jest już wyborem, a często koniecznością - w naszym artykule „Google Adwords jest skuteczniejsze niż pozycjonowanie” szczegółowo wyjaśniamy dlaczego tak jest.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy